Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.07.2006 13:43 - Медитация на душата
Автор: anahata Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7498 Коментари: 13 Гласове:
0

Последна промяна: 20.07.2006 14:26


С риск да предизвикам отново малка война в блог.бг пускам този постинг в желанието си да помогна на shiva.

Всички ние изпадаме понякога в едно особено състояние, което аз обичам да наричам „духовна безтегловност”. Прецизният термин, който Джуал Кхул - Тибетеца използва за него, е медитация на душата. Позволявам си да спра вниманието ви върху тази тема, тъй като през това състояние преминаваме циклично всички – без изключение. Не съм запозната задълбочено със симптомите, характеризиращи депресивните състояния, с които се занимават психотерапевтите, но медитациите на душата често ги наподобяват.

Сигурно ви е добре известно, че етапите на развитие в проявената Вселена се делят на цикли, като големите включват в себе си по-малки, те от своя страна – още по-малки и т. н. Циклите, по време на които от центъра към периферията – т.е. от по-фината към по-плътната форма за проявление на съзнанието се излъчва информация, съдържаща натрупания до момента опит се наричат: издишване, будно състояние, проявление във форма, живот. Когато този процес протича в обратна посока – от периферията към центъра, циклите се наричат: вдишване, сън, непроявено, смърт. Както разбирате, и двата цикъла са еднакви по смисъл – предаване на информация, но са различни по посока – от центъра към периферията и от периферията към центъра. Техният постоянен и нескончаем кръговрат стои в основата на развитието и еволюцията на Вселената, а следователно и на човека.

Големият цикъл на проявление на всеки един от нас ние наричаме живот, а последвалият го цикъл на оттегляне – смърт. По време на земното ни пребиваване животът ни бива раздробен на малки съставящи го цикли на проявление и оттегляне, наричани будно състояние и сън. След настъпването на физическата смърт оттеглянето е необходимо за душата ни, за да подреди, класифицира и обработи натрупаната по време на земното ни пребиваване информация. Подразбира се, че този опит бива предаден по всички разклонения на Планетарната и Космическа йерархия за всеобщо ползване. Но, както вече отбелязахме, процесът е двупосочен, така че душата от друга страна се зарежда с нова „база данни”, почерпена от личния си, но и от общия опит, която има възможност да ползва при следващото си проявление във физическо тяло. Същият процес, но в неговият съкратен вариант, протича и по време на сън. Натрупаният през деня (или седмицата) опит бива предаден за обработка и всеобщо ползване „нагоре”, а актуализиран такъв се „сваля надолу”.

Въпреки това, периодично по време на живота ни в това измерение, се налага събраният опит текущо да се обработи, което най-често се налага поради нови, качествено различни от досегашните, условия за натрупването му. Това най-често се случва тогава, когато проявената личност демонстрира рязък напредък в развитието си. Което от своя страна изисква тя да се ползва с нова и разширена информация, предадена й „отгоре”. Погледнато от гледна точка на лечителството, навлизането в цикъла медитация на душата подсказва, че ние сме отработили част от кармата си, изцелили сме свои стари фантоми, справили сме със задачите си в предвидения от душата ни срок или дори предсрочно. Логично е да заключим че, вместо да губим ценно време, можем да се заемем с разрешаването на по-сложни задачи и изцелението на наранените си фрагменти, с което, използвайки натрупания опит, вече сме готови да се справим.

Именно тези потребности са предпоставка за онова специфично оттегляне на вниманието на душата от земното ни съществуване, което наричаме медитация на душата. Както посредством любимата си медитация ние се вглъбяваме за да установим контакт с висшия си Аз и да получим поредното прозрение или озарение, така и Аза – т. е. душата ни периодично се нуждае от контакт с Отеца й в небесата – т. е. с Монадата, за да почерпи нужната й информация, която впоследствие при нужда да изпраща на личността във въплъщение. Ако нейното временно оттегляне е за кратък период, ние почти не го усещаме. Но ако се касае за обработка на големи и качествени натрупвания, ние „влизаме в дупката”, както много от нас се изразяват. Чувството, което ни обзема по време на такъв период, може да се назове с една дума – осиротялост.

Всичко, което до този момент ни е носило радост или удовлетворение, загубва смисъла си. Често чувстваме, че сме способни на много повече от това, което вършим в момента – подобно на голям и мощен камион, натоварен само с няколко кашона консерви например.  Загубваме (временно) представа кои сме в действителност и защо изобщо сме тук и сега. Любимият човек, чиято обич и подкрепа високо ценим, сякаш се размива и изчезва от обсега на вниманието ни. Мисълта ни тече тромаво, характерните за темперамента ни емоции са заменени от вялост и пасивност. Временната ни дезориентация ни прави неадекватни дори и в обичайни за битието ни ситуации. Загубваме привичната си чувствителност спрямо всичко, което до този момент ни е разстройвало или наранявало. Физическите ни и фини сетива са притъпени до крайност.

Неспособни да проумеем какво всъщност става с нас, ние се чувстваме не само объркани, но дори и отчаяни. До степен, да не ни се живее повече. Чувстваме се като увиснали между небето и земята – нито тук, нито там; нито живи, нито мъртви. От всички емоции, които сме в състояние да изпитваме, остава единствено неописуемата и неизразима с думи скръб. И едничкото, което ни остава да сторим, за да получим поне временно облекчение, е да дадем воля на сълзите си.

Когато аз преминах през последния си (до този момент) такъв период, той продължи няколко месеца. Кулминацията му настъпи в Рилския манастир, където отидох, за да потърся помощ и съвет от св. Иван Рилски. Тогава почти час плаках безутешно пред саркофага с мощите му, без да мога да си отговоря на въпроса, каква е причината за дълбоката ми скръб. Едва на следващия ден на Рупите с мен се свърза телепатично леля Ванга. В ръката си тя държеше стрък роза, който имаше две пъпки и един разцъфнал на върха му цвят. „Погледни тези пъпки – ми каза тя. А знаеш ли колко енергия е нужна и колко боли, докато разцъфнат?”

Символичното послание на Пророчицата незаличимо се запечата не само в съзнанието, но и в душата ми. Разбрах, че за да може душата да преработи и трансформира натрупванията, така че те да разцъфнат под формата на нови качества, задълбочени разбирания или разширени възможности, на нея й е необходимо колосално количество енергия. Ето защо тя се оттегля навътре, временно оставяйки личността си във въплъщение без своето внимание. Разбрах също, че истински ценното и стойностно за нас е именно пълноценният ни контакт с нея. Останали без цялостна връзка с душата си, ние губим смисъла на съществуванието си. Лишени (дори и временно) от нейното присъствие, сме по-окаяни и от пълните сираци.

Нищо чудно, че хората, които все още не са изградили антакарана, Сребърната нишка, или тези, които по различни причини са я увредили, страдат, усещат се непълноценни, губят интерес към живота, разболяват се. Или отиват в другата крайност, опитвайки се да компенсират липсата й, като се ориентират в крайна степен към материалния свят – храна, вещи, пари, власт. И колкото повече от тях добиват, толкова по-изпразнени се чувстват. Затова е и ненаситната им алчност спрямо изброените или подобни им „заместители”. 

Направих опит да опиша състоянието, наричано „медитация на душата” с намерението да ви помогна да разберете себе си, когато навлезете в такъв период от живота си. Тази смърт приживе води до възкресение във фините светове. Част от нас умира тук, за да възкръсне там. Разширението на съзнанието, което успешно сме осъществили с цената на много грешки, болка, разочарования, премахва един от воалите на материалния свят, който до този момент ни е обвивал в илюзиите и заблудите си. Колкото и да е болезнен, този цикъл има свое начало и край. Затова всеки път, когато сте на прага му знайте, че изкачвате поредното стъпало, а понякога и етаж от развитието си. След прочита на написаното пак ще ви боли по време на временната частична раздяла с душата ви, но поне ще знаете – защо.

Въпреки че, когато сме в такъв период, не сме в състояние нито да разсъждаваме логично, нито да медитираме успешно, нито да реагираме адекватно, е добре да положим усилия да се освободим от чувството на тревожност. Ето защо е полезно да сме осведомени за тези състояния, за тяхната цикличност и закономерност, както и за светлината, която ослепително ще ни залее, когато приключи периодът, наричан медитация на душата. Неговият край ни носи прилив на вдъхновение, радост от живота, стремеж да изразим вътрешния си потенциал по всички познати ни начини. Дарява ни с любов, вътрешен и мир и хармония. И с едно проникновено разбиране, за какво наистина си струва да се живее.



Тагове:   медитация,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - oleleee!
20.07.2006 14:04
ni6o ne razbrah ! Moite cikli qwno sa dale4 po-prosti: syn-sybuvdane- klin4ene ot rabota- bira i slynce, wana i wino... I hi4 ne sym sigurna dali iskam da se razbiram tolkowa dobre, ima golqma weoqtnost da ne mi haresa mnogo :-)))
цитирай
2. anahata - Все пак, поздравления:))
20.07.2006 14:09
задето изобщо си го прочела - доста дългичко е:) А че имаш предположения, че няма да харесаш нещо в себе си говори, че все пак се познаваш:)
цитирай
3. shiva - страхотно е,
20.07.2006 15:04
Но за да го проумея, ще го прочета поне още 2 пъти.
Мисля, че заповам да се разбирам....
цитирай
4. shiva - Сега го разбрах, Цвете!
20.07.2006 15:55
Благодаря ти!
Така вече мога да поема въздух и да видя светлината в края на тунела :)
Страхотна си!
цитирай
5. minchoni - Съгласен съм
20.07.2006 18:58
Мисля и аз така да погледна на нещата за себе си и да очаквам своята светлинка :)
цитирай
6. innkka - anahata, и все пак защо? защо хора ...
21.07.2006 15:39
anahata, и все пак защо? защо хора като тебе, с много развита чувствителност и богати духовни познания изпадат в такива състояния и не могат да се преборят с тях дълго време? скоро ми попадна една книга на бренда дейвис, в която тя също споделяше, че циклично или не е изпадала в някакви депресивни състояния, с които трудно се е справяла, а като гледа човек какви жизнеутвърждаващи принципи прокламира, не е за вярване, че и тази жена е изпадала в т.н. "дупки".
цитирай
7. anahata - Ами аз нали
21.07.2006 16:34
това описвам по-горе:)
Това не са депресивни състояния. И не е необходимо да правим усилия да се справяме с тях. Това е цикличност през която преминаваме всички.
Хората имат погрешна представа, че колкото по-разширено е съзнанието, толкова по-неуязвим и защитен е човек. Това не е така. Единственото "предимство" на такъв човек е неговото по-задълбочено разбиране на тези процеси и умението му да се справи с тях.
Никой от нас, на каквото и стъпало от развитието си да се намира, не е "богопомазан" - в смисъл привилегирован спрямо другите. И той си има своите трудности, болки, задачи, с които да се справя, уроци, които да учи.
Разликата, според мен е, че по-развитият човек поема по-голяма отговорност и по-трудни задачи - в съответствие с възможностите си.
цитирай
8. анонимен - абе, виждам аз как си го нарекла, ...
21.07.2006 16:55
абе, виждам аз как си го нарекла, медитация на душата, оттгеляне на вниманието на душата или както и да е, аз просто се изразих по-популярно може и по-неточно, но всъщност говорим за едно и също нещо. просто ми се струваше, че по-духовни хора, ако мога така да се изразя, не допускат или поне по-лесно се справят с такива състояния.
цитирай
9. anahata - Ами какво да ти кажа
21.07.2006 17:36
така стоят нещата, както съм ги написала. Надявам се да ти е било полезно в някаква насока:)
цитирай
10. eti - А възможно ли е
22.07.2006 10:56
душата да не успее да се срещне със своето "Аз" или да не успее да предаде на личността полученото озарение?
цитирай
11. anahata - Тези циклични оттегляния
23.07.2006 07:35
са с различна честота и амплитуда за всеки от нас. На принципа "каквото горе, това и долу" в продължение на доста голям цикъл душата не съзнава монадата, така както човек не съзнава душата, преди да се изгради връзката му с нея, наричана Сребърната нишка (или антакарана). Паралелно с изграждането на тази "вътрешна линия за връзка" един след друг се събуждат и активират центровете (чакрите) над диафрагмата, както и техните съответствия в главата. Едва тогава е възможно да се активира процесът на все по-съзнателна комуникация между душата и личността. А съзнателната връзка между Висшия Аз (душата) и Духа (монадата, Божествената искра) започва след събуждането на хилядолистния лотос - седма чакра.
Полученото озарение достига до будното ни съзнание под формата на нови идеи и концепции, то няма конкретна форма, както например това би могло да стане по време на съзнателно проведена от нас медитация.
Темата е трудна за изчерпване в рамките на един такъв разговор, но се надявам да съм успяла донякъде да отговоря на въпроса ти:)
цитирай
12. eti - Много ти благодаря!
24.07.2006 00:46
Мисля, че ми стана ясно - специално по този въпрос. Изобщо постингът е на ниво.
цитирай
13. анонимен - moqe bi e istina
26.01.2008 13:47
Вътрешната ми логика подсказва,че написаното е толкова полезно за всеки , колкото той самият прецени за себе си. Аз лично открих наи-точното описание на вътрешното ми състояние от както съм на този свят- двадесет и девет години.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anahata
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1387529
Постинги: 228
Коментари: 1996
Гласове: 6360
Архив