Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.11.2006 20:36 - Кристалите
Автор: anahata Категория: Хоби   
Прочетен: 19385 Коментари: 18 Гласове:
0

Последна промяна: 22.11.2006 18:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Ако някой ден се случи да ми гостувате, почти съм сигурна кое у дома би ви направило впечатление. Е, може и да греша в предположението си, но мисля, че това, което ще привлече вниманието ви, са кристалните друзи, полускъпоценните и обикновени камъчета , украсяващи дневната ни.

На времето, когато поддържах малката си книжарничка, продавах и полускъпоценни камъни. И понеже много ги харесвам, изчетох доста литература, та да се ограмотя и да мога да консултирам клиентите си. От книгите, които прочетох, узнах, че бижутерите и търговците разделят кристалите на скъпоценни и полускъпоценни, изхождайки от пазарните им цени, а не от качествата им – като прозрачност, твърдост и т.н.

Постепенно у дома се появиха малки камъчета, след тях и големи и още по-големи друзи. Някои от тях си купувах, други ми подаряваха познати и приятели. Някои от близките ми приятели, знаейки влечението ми към минералите, ми носеха и продължават да ми носят камъчета от различни места в България и чужбина. Имам камъче от Атон; планински кристал от Южна Африка; едно бяло и едно черно камъче от ашрама на Бабаджи в Индия; от Ефес;  от Италия; от пирамидите в Египет; от Вихрен; от Мусала; кристали от Родопите. Да не ви казвам пък колко камъчета сме си донесли със Съни от местата, които сме посещавали:)) Любопитното е, че ако медитирате с такова камъче или кристал, вие бихте могли да установите енергийна връзка с родното му място и дори с предишните му собственици:)

Интересното е, че помня историята на всяко едно камъче, на всеки един кристал. Спомням си как преди две години ходихме до местността Казаните, под връх Вихрен. На връщане си харесах много интересен камък, който бих оприличила на вкаменено тесто, между което Природата като че е впръскала някакъв странен пълнеж със съвсем друг цвят и структура. Големичък е, но въпреки тежката ми раница геройски го примъкнах до базовия ни лагер:)

Всички знаем, че кристалите принадлежат към минералното царство и това, което ги различава от другите минерали, е тяхната структура – кристалната им решетка. Образуват се при специфични химико-физични условия, налягане, температура.

Както ни е известно, при нормални условия минералите са в твърдо агрегатно състояние и не могат да се преместват от едно място на друго – както животните, хората или дори растенията. Но при висока температура те променят агрегатното си състояние и тогава разтопената лава се озовава на различно място, като същевременно се променя и състава й. Така е и при нас – хората. Някои от нас, които са „замръзнали” в каменна неподвижност, могат да претърпят изменения единствено при екстремални условия и е напълно възможно при тази трансформация от обикновен минерал да качат еволюционно стъпало превръщайки се в кристал с невероятна красота.

Специфичното свойство на кристалите е да „запомнят” информация и да акумулират слънчевата енергия. Ето защо аз периодично изнасям моите на слънце и ги измивам с вода, в която съм разтворила едра морска сол. Ако вие си имате любим кристал или бижу с полускъпоценен камък, следете състоянието му. Ако започне да помътнява или по него се получат пукнатини, това означава че енергийният ви потенциал е в критични граници. Вслушайте се в безмълвното послание на кристала си и се погрижете за себе си – починете си, релаксирайте, излизайте по-често сред природата. И гледайте да не се ядосвате прекалено на себе си или на другите:))

А ето и няколко снимки на моите кристали.
image
Това е моят любим кристал - малък къс аметист, който за мен е много специален - аз си знам защо:))

image
Друза розов кварц

image

image

image

image

image

image
и няколко от кварцовите друзи, които използвахме за да снимаме някои от Великденските яйца:))

image
Малки камъчета и плочки полиран ахат




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. redhaired6 - **
20.11.2006 22:30
наистина чудесни камъни .... и аз съм им голям почитател ... събирам си ги, носят ми ... сякаш имат душа!
цитирай
2. isis - може ли да те попитам...
20.11.2006 22:33
Jasper на български яспис ли означава? И какви са качествата на jasper-a?
цитирай
3. anahata - isis,
20.11.2006 22:56
не мога да отговоря на въпроса ти относно наименованието на камъка:( За ясписа знам, че е плътна скала от микроскопични кварцови зърна с примеси на железни и манганови окиси и че се отличава с разнообразие на цветови оттенъци и рисунък. Виждала съм ясписи в най различни цветове - червен, леопардов, далматинец, зелен, пъстър. Много красив камък е - у дома имам червен и пъстър (със зеленкав оттенък) яспис.
цитирай
4. isis - ---
20.11.2006 23:03
Благодаря ти все пак. Купих едно сърце от jasper за подарък, много красиво и някак много добре ми се връзва с усещането, което имам за съответния човек, но освен на вътрешни усещания, искам да се опирам и на малко знания :) Затова питах.
цитирай
5. anahata - Много е важна
20.11.2006 23:17
мисълта, вложена при избора на камъка. Чувството, с което го подаряваме. Минералите, в това число и скъпоценните камъни и кристали имат способността не само да "помнят" но и да съхраняват информация, както и енергията на хората, през чиито ръце са минали.
цитирай
6. amrak - :) прекрасно :)))
20.11.2006 23:31
камъчета верно са прекрасни всичките,.. леле от пирамидите:))) яко :))) и аз си мъкна от балкани планини :) ем пък не ги знам кви са... и за съхраняването на информация един преподавател казваше се опитват да разработят кристални памети за компютри и разни.. може и вече да са ги произвели.. иначе.. :))) камъчета бре.. кеф :)
цитирай
7. pti - anahata ;)
21.11.2006 11:07
това първото не е ли намерено край морето?
8)
ние у дома си имаме два подобни - единия малко по-виолетов :))))
оххххх, и аз много обичам камъните - без да ги ценя заради 'цената' им

преди време ми подариха един яспис (бил много полезен за жени.. :)))) ), аз трябваше само да си го избера измежду многото :)
аз си избрах един с 'дефект' - уникален хехе
цитирай
8. anahata - pti,
21.11.2006 12:04
на първата снимка е малък къс аметист. Подарък ми е, но е купен от музея на Земята и хората :)
Кварцови кристали край морето няма да намерим:)
цитирай
9. pti - миии
21.11.2006 12:29
%)
у дома нашите ми приличат досущ на този .. ,
за съжаление апаратчето ми няма оптика и няма да мога да ги снимам качествено..

хехе правя разни опити с лупааа :))))))))))
(кво да се прави) ;)
цитирай
10. amrak - хих
21.11.2006 14:58
ей Пти.. да не стопиш камъчето бре.. хихи :)о
цитирай
11. анонимен - аметист
28.11.2006 22:21
любимият кристал,служещ и за амулет,има свойството да предпазва от /-/въздействия,предимно от електромагнитно/информационно енергиен характер,като ги кондензира в себе си,за да не се прехвърлят при теб.Това периодично насищане се нуждае и от "очистване",за което адептите препоръчват кристалът да се покрие изцяло с кристална морска сол,която извлича от него нежеланата информация,най-добре под действието на слънчевите лъчи за около 12 часа,след което солта се изхвърля в канализацията,кристалът и ръцете се изплакват седемкратно под непрекъсната водна струя.Не е излишно под стъклената съдинка с кристала и солта да се постави и лист здравец или друго любимо растение.Ефектът е многократно изпробван и доказан с радиестезично махало.Освен това презареденият,"очистен" кристал може да зарежда през нощта чаша с дестилирана или филтрирана вода,наситена и с мисъл за нещо позитивно /здраве,успех,любов и пр./,водата се изпива с удоволствие след ставане от сън. поздрави, simpe@abv.bg
цитирай
12. анонимен - аметист
28.11.2006 22:28
при първа възможност ще Ви изпратя снимка на аметиста,който нося-намерен и шлифован от мен,както и описание на мястото и начина на обработка,ако с това няма да навредя на личните взаимоотношения между кристала и мен,рядко си позволявам да го покажа някому,не от примитивно суеверие,а поради недостатъчните все още знания на човечеството за сложните взаимовръзки между живата и "нежива" природа simpe@abv.bg
цитирай
13. анонимен - красиви камъчета
28.01.2008 22:49
Моят син от 5 годишен събира красиви камъчета. В момента е на 8 и половината секция в хола е за него. Купували сме някои от нещата от музея на Земята и холата и Природонаучния музей. Имаме и вкаменелости - на растения и някакво ракообразно /повечето от нещата той си е откривал на излетите по балкана, покрай реките и на други места/. Моля ви да ми препоръчате някаква литература. Имаме само детската енциклопедия "Скали и минерали". Детето ни продължава да събира красиви камъчета, ние не разбираме нищо, а искаме да сме му полезни. Благодаря предварително.
рс от колекцията в къщи на мен са ми любими планинския кристал, аметиста и нещо, което е комбинация между кристал и желязна руда /извинете ме че не боравя с правилната терминология/
цитирай
14. anahata - на книжния пазар
31.01.2008 10:38
има много книги за кристалите. Все ще си намерите такава, която да ви допадне :)
цитирай
15. анонимен - планински кристали
16.07.2008 12:59
Моля, ако обичате да ми кажете от къде мога да си закупя кварц и кехлибар, но не за лечение, защото смятам, че тази енергия, която притежават тези кристали има връзка с окултното, защото не мога да намеря никъде обеснение какъв е източникът на енергията им. Имам впредвид от гледна точка на физиката например, защото така само енергия от космоса, природата не ме задоволява. А ги харесвам много, и ще си ги ползвам като сувенир, защото наистина са много красиви.Извинявам се ако засегнах някого с окултния произход на енергия, която писах, че имат.
цитирай
16. crystal - Красиви планински кристали и ръчно изработени сувенири
29.06.2009 20:22
Следният сайт си заслужава да се види. Има много красиви неща, просто уникални!

www.crystalsouvenirs.wordpress.com
цитирай
17. анонимен - Корекция
11.03.2010 15:14
Бих искала да направя едно уточнение. Снимката под която пише розов кварц не показва такъв. Минерала е Манганокалцит от района на Родопите.Двете неща нямат нищо общо.
цитирай
18. анонимен - магазин за кристали
08.07.2011 14:17
От къде мога да си купя необработени кристали.Къде има магазини за кристали.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anahata
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1387416
Постинги: 228
Коментари: 1996
Гласове: 6360
Архив